mandag, november 20, 2006

Leadership summit og fletter

I helgå va me på Leadership summit. Det va en leir for alle lederne i Focus Uganda, dvs. de studentene som har ansvar på universitetene som f. eks.: møter, bønn, og all slags organisering av Focus aktiviteter. Dår va og en del voksne som deltok; staben på å de forskjellige Focus kontorene (Focus har kontor i Kampala, Mbale, Mbarara og Lyra ), og någen av de voksne som frivillig bidrar med forskjellige ting. Me va til sammen ca. 150 stykker.
Det begynte torsdag kveld og va ferdig i går (søndag).
Focus arrangere ”Leadership summit ein gang i året.

Kver dag blei me vekt kl. 0530 (!). Då va d tid for ”Personal devotion”. For min del blei den tiden brukt t å planlegge bibelgruppen eg sgo lede seinere på dagen. Itte på va d tid for frokost (en smultring/bolle, ett egg og en kopp te laget av melk…!) Så va d tid for bibelstudie (1Timoteus), bibelgruppe, te, møte m/undervisning, lunsj, workshop, te(igjen!), games, middag, møte m/lovsang, bønn og så va d sengetid…
Det va en kjekke helg! Gøy å endelig få ver litt med studenter!
.
Været viste seg ikkje fra sin beste side i helgå, så eg tror d va første gang eg frøys på lenge. Me tok allikevel en dukkert i Victoria Lake, d va HERLIG! Her nere e d ikkje vanlig at folk kan svømme, så det blei litt av en opplevelse å prøve å lære studenter i 20- årene å svømme!

På torsdag gjekk Aina og meg t frisør og fekk hodet fylt av fletter. Heilt ærlig så e d kje d fineste eg har sett, he he (Aina sa d så bra i dag ”Vi ser ikke SÅ stygge ut…” he he!) Føle meg i grunnen som et troll, og det klør någe heilt enormt. Her ei natt våkna eg og satte meg brått opp i sengå- eg hadde drømt at sengå va fyll av små, grønne innsekter.. he he Fant ut at d måtte ver kløingen i hodebunnen og alle myggstikkene rundt forbi på kroppen som hadde forårsaket d… Så selv om det har vert en opplevelse å prøve den ”Afrikanske frisyren”, så eg tror kje eg holde ut med rastafletter så lenge…

Klemmer fra Ingrid


Ps: Makerere University blei stengt forrige uke. Så alle studentene måtte reise hjem. De fekk 2 timer på å pakke alle tingene sine og forlate området. De vett ikkje når universitetet vil åpne igjen, men de fleste me har snakte med tippe at d blir i januar.


Pps: Veldig kjekt hvis du legge igjen en kommentar, nå når du først e inne;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei !
Ser ut for at du har det bra !
Men kan vi få se bilder av deg med rastaflettenenenene ????

inger å di.

Anonym sa...

Ja, få se bilder!
:-)