tirsdag, november 28, 2006

Bryllup

Ja, då va det første, men absolutt ikkje d siste ugandiske bryllupet over.
På lørdag (25.11.06) va det Nicholas og Sylvia som gift.
Det va en opplevelse. Veldig annerledes fra norske bryllup, men så absolutt vert å få med seg!Lørdag morgen, mens skredderen la sin siste hånd på kjolene, sprang Aina og meg rundt i byen på jakt itte sko og veske t kjolen. 5 minutter før bryllupet starta, kom me t skredderen. Håpte at kjolene skulle ver ferige, men den gang ei. Min kjole va fremdeles under symaskinen. 45 minutter etter at vielsen begynte fekk eg endelig på meg kjolen. Skredderen va fortvila fordi han ikkje en gang hadde fått strøke kjolen! He he:) Men eg va nå tom for tålmodighet. Så eg lovte an heller at eg skulle komme tilbake med kjolen. Sånn at kjolen kunne ver nystrøke t neste bryllup, he he:)
Etter en tur på bodaboda i fin kjole(!) kom me en og en halv time etter at vielsen hadde stara! Me fekk me oss siste halvtime, og så bar d av sted t mottakelsen.....

Skredderen mens han syr kjolen...:



Brudeparet, Nicholas og Sylvia:


Aina og meg i nye kjoler..:

1 kommentar:

Ragnhild sa...

So sote daakke va i nye kjola og rastafletter!=)ser for mej daakke to paa bodaboda i finkjola!hehe..haape daake faer holde daakke friske og at daakke faer ei fin adventstid!:) Gud velsigne daakke!
klem fraa Ragnhild:)