tirsdag, august 22, 2006

Oli otya?

Eg hadde bestemt meg for ein ting når eg kom t Hald,det va at eg sgo lære meg swahili.(Lion King språket.. ) Men eg blei skoffa.... De snakke ikkje swahili i Uganda! Min første tanke va at då kan eg jo heller bare forbrede engelsken min.. men.... eg e nå igang me å lære meg Luganda... De snakke hauger av forskjellige språk i Uganda, men Luganda e visst det som e mest utbredt i Kampala. Overskriften betyr "How are you", då sga en svare "Jendi". Hei e "Ki kati". Det e et herlig språk, og det hørres så positivt ut når det blir snakt, så det kan jo bli bra.. He he:)

Her sitte Aina Marie og meg (bak kameraet) å prøve å lære litt Luganda av Prince Williams....:)

Ellers hadde eg undervisning om The great commission (misjonsbefalingen) og om fattigdom i dag. Det va kjempe interessant.

I går kveld hadde me "Praise and prayer" kveld, kjempe gøy. Me sang lovsang, ba og hørte en andakt! I kveld e dår ingenting spesielt på programmet. Men eg sga ha en liten stund med Luganda undervisning med Prince William fra Uganda...

Det e fremdeles litt rart å våkne opp på rommet mitt på Hald, det e ikkje blitt "mitt" ennå.. Men, men.. Det e ihvertfall spennande dager me våkne opp t her! Ingen dager har vert like t nå og me blir stadig mer kjent me kverandre..Det e kjekt!!! :)

Me snakkes!!'

Weraba ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

heihei Ingrid!
Smile når eg lese d du skrive, veldi koseligt!! D hørres ut som du har d bra, og d e supert!! :o) D e någe spesielt med d å bo på internat syns eg.. Så mye folk rundt heile tiå, kjekt! Kos dg videre, dette året e t å nydast, og opplevas!

Gla i dg!
Klem

Marianne sa...

Hei Ingrid!
D e jillt å gå på Hald med deg:) Og du hadde en veldigt koselige blogg. Du har lov å ta deg en tur innom min blogg viss du vil óg! Marianne