tirsdag, januar 23, 2007

Afrikaneren Ingrid...? nei...

Hvilket idyllisk hus i hagen vår er dette?




utedoen vår!Ikkje så idyllisk, nei...



Kakkerlakker i kjøkkenskapet..



Eg trodde eg begynte å bli vant t dette Afrika livet..
I begynnelsen klarte eg nesten ikkje å hente ting ut av kjøkkenskapet pga. kakkerlakkene! Nå tenke eg, tro d eller ei, nesten ikkje over d en gang!! Å børste av maur fra brødskiven før eg spise an går og veldig fint! Og vannet som forsvant en gang i november/desember e ennå ikkje tilbake, men å vaske håret med å helle en kopp med vann over- går forbausende bra! Eg begynte og å forsone meg med at eg måtte bruke utedoen! MEN i dag fant eg ut at eg har mye av "by-Ingrid" i meg ennå... For i dag når eg åpna dørå t utedoen så va dår ei SVÆRE, svære rotta der inne!!! Eg trodde eg sgo dø, he he he:) eg slengte dørå igjen og sprang vekk mens frysningene fòr igjennom kroppen!Å gå på do samme rom som dår e ei stor rotta i- der går grensen! Eg fortalte hushjelpen om rottå. Hu lo! Og sa med en rolig stemme, som om d sgo ver d minsta problemet i verden at: Ja, de e dår mange av i hagen vår for tiå (på engelsk selvfølgelig)! Hæ! Ka va d for et svar liksom!? Ikkje så betryggande i hvertfall. Eg tror eg må be Gud om å la meg sleppa å måtte gå på do!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeeei !!
Nei, kakerlakker og maur e nå enn ting; men rotter på do... D har me ikkje , ihvertfall !! Men d e nå artigt å lesa om opplevelsene dine uansett.. Du e goe, Ingrid !!

Lars sa...

Nasty greier.... Godt å høre at alt e vel med deg, ser ut som du har et kjekt, men annerledes år. KJekt du holde oss andre oppdatert og! ;)

Anonym sa...

Din Pingle.....
Men jeg lurer på om det var en "rattus norvegicus" eller en annen type, alle tegn fra gamleleandet på tolkes positivt. Selv om jeg og 99% av verdens befolkning foretrekker å gå på do uten rotter. Så dere er du ikke alene. Kjekt og lese på sidene dine Ingrid. Og husk det er bare drøye 2 mnd. til vannklosett og en høyere sanitær standard.