lørdag, oktober 28, 2006

Barn:)

"Jesus elsker alle barna, alle barna på vår jord. Rød og gul og hvit og svart er det samme har han sagt. Jesus elsker alle banra på vår jord!"
Og godt e d! :)
Me får omgås masse med barn her nere- veldig kjekt! (meste parten av tiden.. he he:))

For d første: Aina og meg bor i samme hus som en liten gutt på 2 år. I går for eksempel så sgo me ha "studiedag.." Men d blei nok heller en dag med god øvelse i tolmodighet. Hushjelpen sgo i tillegg t å passe på Benji og passe på ei aen liten jente.... Aina og meg hadde sagt ja, t å lage litt norsk mat. Og me hadde MASSE klær å vaske. SÅ dagen besto i å bake, vaske, gi like mye oppmerksomhet t to barn og prøve å lese litt på pensum innimellom- d blei en ikkje fult så avslappende studiedag som planlagt... he he:)

For d andre: Focus staben består av en ganske ung ansamling av mennesker. Så me e invitert i bryllupER. Men de som ikkje går rundt med gifteplaner har (nettopp)fått barn. Så når me besøke "arbeidskollegaer" e d ikkje så sjeldent å finne et lite barn eller to.. he he:)

For d tredje: Aina og meg va på besøk hos ei som har studert på Misjonshøgskolen i Stavanger! Det va rart å sitte hjemme hos en ugandisk familie å se på dis bilder fra Stavnger, he he:) Og... gjett ka de hadde? To små søte barn..:)


For det fjerde: I dag e d lørdag. Det betyr for "team Uganda" sin del Focus sitt
Barneprosjekt! Focus har egentlig hoved focus på å disippel gjøre studenter, men fordi de (eller kanskje eg sga sei me..) har et holistisk menneskesyn så drive de og med dette barneprosjektet. Alle barna som deltar på prosjektet har sin egen "fadder". Altså e d mulig for alle å kontakte Focus for å bli fadder t et barn slik at d får muligheten t å ver med. På lørdagene har de skole med barnå der de lære de alt fra Bibelen, lifeskills og forhold (både når d komme t venner, familie og kjæreste.) Men mest av alt gir lørdagene barna en mulighet for lek og morro. Og de får seg en god porson mat. Uten at de trenge å tenke på "situasjonen" de e i, i det hjemmet de komme fra.

Men... det e kanskje ikkje så rart at me omgås så mye med barn 50% av Uganda sin befolkning består nemelig av BARN fra 0 - 14 år!


Hb at alle har d flott!
:)
Klemmer fra Ingrid


ps. eg må bare veldig anbefale å lese min kjære team venninne Aina sin blogg. Hu skrive VELDIG bra!

2 kommentarer:

Torill sa...

Bra å hørra at du har det bra! Stå på vidare!

Nå e det bare tri måneder te Fredtun reise te Kenya. Blir kjekt!!

Kosa deg!
Klem Torill :)

Marianne sa...

Hei hei!
Hoerres ut som du har det knallkjekt! Staa paa og lek med alle de soete sjokoladebarna. Eg har lyst te aa ta med meg en liten unge heim fra Kenya, legga den i kofferten min eller naage saann.