tirsdag, desember 26, 2006

Julen 2006....

Dette har vert en spesiell jul! Og d e rart å tenke på at neste år kan eg tenke tilbake på ka eg gjorde for et år siden, når eg va i Uganda..

Lillejulaften va me på Christmas party på barneprosjektet! D va kjempe kjekt! Dagen gjekk bare så altfor fort! Me sang, snakte, danste, og spiste masse. Barnå hadde kledd seg opp i sine fineste kler, og smilene va mange! Eg og koste meg! Men d va litt trist å måtte gå derfra. Vett liksom ikkje ka jul som vente ungene når de går hjem. Me blei fortalt at dette mest sannsynlig blei den eineste feiringen ungene kom t å ha. Så då va d i hvertfall godt at d blei en suksess!!

På julaften stod me opp og spiste snop mens me såg ”Finding Nemo” på pc`en! Heldigvis va julaften på en søndag i år, så me fekk gått på gudstjeneste (her e d 25. des. som blir feira) !:) Itte gudstjenesten va me ute å spiste chips og chaps, det komme t å bli siste gang eg spise på julaften! Eg foretrekke juleskinkå, he he:)
På kvelden va me invitert på en grillfest. Va veldig koselig! Me sang julesanger, danste, og spiste grillmat! D blei vanskelig å forestille seg at folk kunne feire en vanlig jul hjemme! Men når me kom hjem t Bweyogerere igjen tente Aina og meg litt stearinlys (selv om strømmen va der, men denne gangen tente me de for stemningens skyld..he he!), leste juleevangeliet (på norsk!), åpna någen pakker som va hjemmefra, og snakte med någen kjente kjære stemmer i telefonen!:)

1.juledag ringte vekkerklokken kl 0500. Aina og meg hadde bestemt oss for å gå på gudstjenesten som begynte klokken 7! D va hardt å komme seg opp, og d va t tider vanskelig å holde øynene åpne, men d va så absolutt en opplevelse! He he:) Me va invitert hjem t Per og Kay sin vertsfamilie på julemiddag, så me gjekk der ittepå. Va veldig, veldig koselig! Det va en herlige familie! Og eg fekk til og med litt julestemning! Magen blei så t de grader fult opp av god mat; ny slaktet kalkun, kylling, gris, poteter, 2 typer ris, is og kake. Og me fekk til og med sett en julefilm! :)

I dag e d internett cafe og tradisjonell dans som e paa programmet og i morgen begynne me reisen mot Kenya og Nairobi.....

Hb at alle har hatt en flott jul! :)

Og selv om eg skreiv godt nyttår i forrige post og så seie eg d igjen:


GODT NYTTÅR!!:)



Mange klemmer fra Nakawesa (mitt nye ugandiske navn..)

Ingen kommentarer: