søndag, desember 17, 2006

Snart juleferie....

I dag va me egentlig invitert på et møte for single i ei kjerka i byen. Men itte å ha vert i 5 bryllup t nå i desember, hadde eg ikkje så stort behov for ennå mer sånn kjæreste greier... Hehe:) Men et "behov" som eg ikkje heilt har fått dekt ennå e soling;) Så itte gudstjenesten og ein time i kø på veien "hjem", va gleden stor når solå begynte å skinne! Benji, min "vertslillebror" fant d veldig fasinerende at d gjekk an å frivillig sette seg i solveggen, han prøvde å sitte med meg litt, men itte en liten stund sa an "It`s HOT!" og så gjekk an... og min vertsmor fant d fasinerende at huden min skifta farge! He he:)

Sånn ellers går d mot juleferie(!). Focus kontoret begynne å tømmes for ansatte, men e fult opp av barn. Siden skolene har ferie nå, så e barna fra barneprosjektet (- de minste) der fra mandag- lørdag. Ungene e delt inn i forskjellige grupper. Kver gruppe har en voksen som lære de forskjellige "lifeskills". De lage bl.a. bordmatter, gensere og smykker. På lillejulaften sga dår ver julefest for alle ungene:)

27. desember reise me t Kenya for å ver med på en Bibel konferanse som hette Esra.Arrangert av Focus Kenya. Der sga me og feire nyttår! E tilbake i Uganda rundt 3. januar.

Overskriften på aviså i dag e at Makerere University sga åpne igjen 6. januar. Men d e ikkje sikkert lærerene vil begynne å undervise for d om... Hvis de vil undervise må studentene ta eksamener som de kje fekk tatt nå i desember. Så eg vett kje heilt koss d komme t å bli med jobb for Aina og meg. Kanskje blir me flytta t et aent universitet. Tiden vil vise!

Vett ikkje heilt om eg får lagt ut någen flerne blogger i 2006. Så eg ønske alle


GOD JUL og GODT NYTTÅR!!:)



Juleklemmer fra Ingrid

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei ingrid.
Det var kjekt å lese om alt du har opplevd, tenker du kommer til å få minner for livet.
Ønsker deg lykke til videre, og samtidig ønske deg en god jul og et godt nyttår.

Skal hilse så mye fra loffen, han sitter nå og ser på tv, og gleder seg til Jul.

Anonym sa...

Hei Ingrid!
Så kjekt å lesa om alt du oppleve! Dumpe innom siå di av og te:)
Eg syns du e så tøffe!
Det blir ei annerledes jul for deg i år, men ta vare på det fine med akkurat denne spesielle jula!
Litt mindre norsk jul kan jo hjelpa ein te å se at julå ikkje har så mye å gjøre med pepperkaker og juletre -egentlig:)
Glede meg te eg treffe deg neste gang!
Du e ei strålandes jenta!

Gillian G Mwaura/Edube sa...

hi i really miss you and especially your smile ,,,, its lovely,,,,yah all is well and just to wish you a merry x-ma s and a happy new year,,,,

Anonym sa...

Hei Ingrid ;) Her datt eg tilfeldigvis innom ;) Eg ser du e i Afrika ? Sko sei.. litt annereledes der enn goe tasta regne eg me ? kossen har du det?

Betyr dette at du ikkje komme hjem t julen? Blir jo kje det sama neri kirkaa paa julaftaa daa...? jaja. skriv meg ein mail og fortell kossen du har det ;) hadde vaert kjekt aa h0rt... frafjord@gmail.com

Kos og klem Thomas Frafjord